måndag 22 april 2013

Slalomträning

En av de många fördelarna med att ha hus och egen tomt är hur mycket det förenklar daglig hundträning. Eftersom vårt mål är att vara tävlingsklara i agility tills tävlingen i Härnösand 18-19 maj gäller det att sätta fart.

Att hundarna ska komma ihåg de olika hindren är jag egentligen inte orolig för, utan det gäller bara att fortsätta träningen med slalom samt att påminna dem lite om hur jag vill att saker och ting ska göras.



Exempelvis kan jag tänka mig att Milou kan vara ganska så het såhär i början av säsongen och gärna ta gungan med flygande avslut.. Men förhoppningsvis hinner vi med några träningspass innan tävlingen för att lugna ner henne lite :). 

Just nu ligger fokus mest på slalom här hemma på tomten samt mängder av barnvagnspromenader. Att hundarna ska orka springa en agilitybana är jag inte orolig för, värre är det med deras matte. Men vi jobbar på det!

Nyvaken Kelly efter en av alla våra promenader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar